• DMT
    20.09.2012 16:47
    Spale wam te kościoły za takie coś.PRECZ Z KATOLSTWEM!
  • ateista
    20.09.2012 16:58
    w jaki sposób ateiści obrażają wiarę? Tym, że chcą pokazać, że istnieją? Nikt nie ma prawa narzucać przekonań! Niedługo wierzący katolicy bd się zachowywać jak radykalni muzułmanie, tępiąc i wytykając palcami ludzi o innych poglądach!
    • nirs
      20.09.2012 17:35
      Patrz synku, tak wygląda ateista.
    • Patriota
      20.09.2012 18:29
      Na tym polega ich zakłamanie. Nie dostaną się na multipleks, to już wielka krzywda, ograniczanie praw do wyrażania poglądów itp. Ale jak chodzi o wyrażanie swoich poglądów przez ateistów, to tych najchętniej pozamykaliby w więzieniach albo spalili na stosach.
    • kepasa
      20.09.2012 22:02
      Bo wisdzisz Przyjacielu ja nie jestem ateistą, ale nigdy nie krytykowałem ateistów tylko się za nich modlę, tu chodzi o czystą politykę, dobrze wiesz jaki polityk stoi za tymi hasłami to człowiek który "gnoi" nas katolików z każdej strony, pytanie tylko brzmi dlaczego? Swoją drogą ks Tichner (chyba tak to się pisze) miał przyjaciół wśród ateistów i zawsze ich podziwiał za odwagę. Ty masz w sobie więcej wiary niż niejeden wielkanocno-bożonarodzeniowy katolik. Pozdrawiam.
      • Patriota
        21.09.2012 17:01
        Jeden polityk sprzeciwia się dyskryminacji ateistów i nazywasz to "gnojeniem". Gdy księża gnoją ateistów naprawdę wyzywając, oskarżając o najgorsze, to nie ma w tym nic złego. Nie mów więc, że nie masz nic do ateistów, jeżeli zakazujesz im się nawet bronić i wytykasz polityka choć właśnie przed dyskryminacją ze strony KRK się bronimy!
      • jesienna
        25.09.2012 20:46
        jesienna
        Przecież mu chodzi o to by sprowokować katolików do nieprzemyślanych (głupich?) działań. Jak widać mu się to świetnie udało.
  • Kasia
    20.09.2012 17:03
    Popieram akcje! Brawo !:)
  • Maciek
    20.09.2012 17:21
    Wypowiedzi tego dygnitarza od siedmiu boleści to jeden z powodów dla których ta akcja jest potrzebna. Ateistów traktuje się jak ludzi z rożkami i ogonkiem.
    • Chochoł
      20.09.2012 18:01
      Jak na nieistniejącego Boga to strasznie się Go boicie. A tak naprawdę, co zrobiłeś z ogonkiem i rogami...salon kosmetyczny, chirurgia plastyczna a może inny sposób?
  • Świadek Jehowy
    20.09.2012 17:47
    Szanowni Państwo, apeluję o tolerancję. Jako osoba wierząca nie mam nic przeciwko akcji ateistów, bo ona w żaden sposób nie jest szkodliwa a wręcz pożyteczna wszak jest dowodem na wolniść słowa w Polsce. Faktem jest natomiast, że wszystkie mniejszości religijne są w Polsce ledwie tolerowane.
    Kościół katolicki próbuje fałszywie postawić znak równoścu pomiędzy wiarą w Boga i wiarą w Kościół a to przecież dwie różne sprawy.
  • biedron
    20.09.2012 17:47
    jestem przeciwko promowaniu produktów z lidla.
    - ekspedient z biedronki
  • dobry_dziekan
    20.09.2012 18:04
    No tak, przecież jak coś nie jest po katolicku, to musi to być prowokacja...
    Naprawde nie jest to skierowane do was, a do ateistów ukrywających się i udających wierzących (różnych wiar, nie jesteście sami)
  • Karmelito
    20.09.2012 18:05
    Karmelito

    Od Boga otrzymałem darmo łaskę wiary po to, abym w drugim człowieku widział przede wszystkim  brata a w  tym  bracie  twarz  Boga. To, że ten brat nie jest czasem taki jakbym go chciał widzieć, albo jest niekiedy "niesforny" no cóż, spróbuję mu pokazać swoją wiarę przez uczynki miłości a nie wrogość. Być  może jego czyny, ale z pewnością moje dalekie są od doskonałości. Jedynym  jednak remedium na  nasze  słabości nie jest zacietrzewianie  czy  też  polityczne  happeningi, lecz świdectwo dawane codziennym  życiem. I  to  jest  prawdziwe  wyzwanie! Parafrazując  trochę Klemesa Aleksandryjskiego powiem  tak: chroń  mnie  Boże  przed  wiarą, która  nie  przemienia  się w  dobroć  i  miłość!

    • Ateista
      21.09.2012 00:39
      Chyba jedyny poznałeś sedno problemu, który odciąga ludzi od kościoła. Wrogość... Wrogość kościoła i jego wyznawców. I nie mówię tu tylko o chrześcijanach. Wszystko co jest różne, inne, nie według ich "instrukcji obsługi" jest uznawane za wrogie.

      No, nie do końca tak jest. My zaczęliśmy dopiero o sobie mówić, a katolicy już poczuli się obrażeni. Mieszkam obok 4 kościołów, słyszę codziennie msze, w niedziele kilka ( 2 kościołów na raz, kakofonia jakaś okrutna...) jednak nie idę tam i ich nie podpalam. Proszę, chociaż raz zastosować się do nauk swojej wiary, pokażcie jak bardzo kochacie "brata swego" bo każdy na ziemi jest przecież "barankiem bożym"

      ps. "boży" piszę z małej litery, nie z braku szacunku, tylko dlatego, że jak pisałem z dużej, katolikom się to nie podobało, "jakim ty jesteś ateistą matole jak Bóg piszesz z wielkiej litery :D" koniec cytatu.

      Pozdrawiam, szczerze :)Zdrowia i wytrwałości życzę :)
      • Karmelito
        22.09.2012 09:50
        Karmelito
        Wierz mi, że jest ogromna rzesza chrześcijan w tym wyznania katolickiego, dla których nauczanie Jezusa przekazane w Kazaniu Na Górze jest pochodnią oświecająca nasze codzienne wybory. Jak w każdej społeczności, ludzie bywają różni. Nie jesteśmy doskonali. Czasem ludzka ignorancja nie jest zawiniona i na to też należy zwrócić uwagę. Z drugiej strony konieczność obywania się bez uogólnień, i braku szacunku odnosi się w równej mierze do środowisk przeciwnych Kościołowi o czym warto pamiętać.
        Pozdrawiam serdecznie Bracie Ateisto :)
    • JacekNowak
      21.09.2012 10:28
      JacekNowak
      Masz rację, że naszą odpowiedzią nie może być wrogość, zacietrzewienie ani polityczne happeningi.

      Pytanie jednak: czy do którejś z tych z tych trzech rzeczy zaliczasz modlitwę, Adorację Najświętszego Sakramentu albo Mszę świętą pod przewodnictwem biskupa?

      Ogólnie masz rację, tylko że nie za bardzo ma się to do treści komentowanej wiadomości.

      • Patriota
        21.09.2012 17:04
        Msza święta z biskupem nie będzie atakiem na ateistów - jeżeli nie będzie to msza publiczna podczas np. Święta Niepodległości, na której biskup będzie nauczał "jakimi to ateiści są wrogami Polski" (a tak zwykle o ateistach się mówi podczas uroczystości).
      • Karmelito
        22.09.2012 09:53
        Karmelito
        Jestem praktykującym katolikiem więc Twoje pytania traktuję jako retoryczne.
        Pozdrawiam.
  • Patriota
    20.09.2012 18:27
    Kolejny dowód że katolicy chcą państwa totalitarnego a nie demokratycznego. Chcą odebrać mniejszościom prawa do wyrażania swoich poglądów i obrony swoich interesów społecznych! na dodatek to, że ateiści chcą by ich szanowano, obraża nawet katolickie uczucia religijne!
    • Chochoł
      20.09.2012 19:52
      A czyim jesteś patriotą??? Hm. Wiesz co to znaczy?
      • Patriota
        20.09.2012 20:14
        Jestem patriotą polskim a nie "pseudopolskim" czyli watykańskim. Jestem za interesem Polski a nie Kościoła.
    • Miro
      21.09.2012 11:10
      Patrioto :)) A może napiszesz coś o totalitaryżmie ateistycznym w wydaniu Rewolucji Francuskiej,Rewolucji Paxdziernikowej,reżymu Pol Pota lub Korei Pn.Przecież to były i są takie wzorcowe ateistyczne państwa.
      • Patriota
        21.09.2012 17:08
        Po co mam pisać? Czy ktoś chce taki wprowadzić? Czy o nim jest mowa w artykule? Ateizm nie zakłada totalitaryzmu - to tylko brak wiary. Twój komentarz jest więc kolejnym przykładem waszej nienawiści. Wszystkich niewierzących byście powiesili, bo dla was ateista=komunista
        .

        Totalitaryzm ateistyczny jest taki sam jak katolicki. Ty dzielisz ludzi tylko na wierzący-niewierzący. Ja na demokratę i totalitarystę. Dlatego Ty będziesz zawsze totalitarystą, bo przeszkadza ci nie totalitaryzm a moja niewiara!
      • jesienna
        25.09.2012 12:01
        jesienna

        Patrioto :)) A może napiszesz coś o totalitaryżmie ateistycznym w wydaniu Rewolucji Francuskiej,Rewolucji Paxdziernikowej,reżymu Pol Pota lub Korei Pn.Przecież to były i są takie wzorcowe ateistyczne państwa.

        A nie obawiasz się, że po takim poście ktoś wyciągnie coś niechlubnego (delikatnie mówiąc) z historii Koscioła?

  • Racjonalista
    20.09.2012 18:30
    Artykuł zawiera kłamstwo w tytule! Nie Rzeszów a jedno stowarzyszenie katolickie!
  • jurek
    20.09.2012 18:37
    Kilka uwag do organizatorów:
    1. Wiara jest łaską.A co za tym idzie ludzie niewierzący (a także wyznawcy innych religii) to osoby, kótre nie otrzymały łaski wiary - nie wiem gdzie tutaj grzech i potrzeba ekspiacji. Rozumiem, i z zgodnie z nauka Kościoła ludzie pozbawieni taj laski, ale zyjacy zgodnie z wyznawanym i uniwersalnym systemem wartości - czyniący dobro - zostana zbawieni.
    2. Treść tych plakatów tez wydaje się umarkowana.
    3. Ale co oznacza zdanie senatora "na dłuższą metę tzw. neutralność światopoglądowa państwa to jednak dążenie do dominacji wrogów religii". Po pierwsze to chyba nieprawda - państwo spowoduje większej religijnosci ludzi, a raczej chrześcijsnie muszą dawać świadectwo Po drugi - to wprost opowiedzenie się za państwem wyznaniowym.
    • asd
      20.09.2012 19:57
      Wiara jest łaską, ale stwierdzenie, że ktoś nie otrzymał łaski wiary jest jedną z najbardziej błędnych i najgłupszych interpretacji tej frazy. Każdy otrzymał, tylko nie każdy korzysta/chciał skorzystać.
      • jurek
        21.09.2012 07:51
        Doprawdy - to dlaczego bardzo częst modlimy się za wątpiacych i poszukujących?
        Czy autorzy modlitwy wiernych i katechizmu też nic nie rozumieją?
      • Jerzyk
        21.09.2012 14:47

        J 6:65 bt "Rzekł więc: «Oto dlaczego wam powiedziałem: Nikt nie może przyjść do Mnie, jeżeli mu to nie zostało dane przez Ojca»."

      • jesienna
        25.09.2012 12:07
        jesienna

        Wiara jest łaską, ale stwierdzenie, że ktoś nie otrzymał łaski wiary jest jedną z najbardziej błędnych i najgłupszych interpretacji tej frazy. Każdy otrzymał, tylko nie każdy korzysta/chciał skorzystać.

        Jedni nie chcieli inni nie potrafili.

        Np. jak ktoś  w dzieciństwie i wczesnej młodości miał kontakt wyłącznie z ludźmi należącymi do kościoła, którzy dawali złe świadectwo (na przykład byli hipokrytami - mówili jedno robili co innego) to mógl zostać definitywnie zrażony do katolicyzmu i to w taki sposób, że to doświadczenie ograniczyło jegoi wolność wyboru.

         

    • JacekNowak
      21.09.2012 10:32
      JacekNowak
      Modlimy się za nich, aby jednak skorzystali z tej łaski, aby Bóg pomógł im pozbyć się oporów.
  • jola1501
    20.09.2012 20:19
    Jeżeli ktoś jest ateistą to jego wola i trzeba to uszanować i niech ten bilbord będzie nawet koło kościoła. Jestem wierząca i nie jestem sama, bo w moim sercu zamieszkał Bóg i nie zmieni, tego żaden bilbord.
  • stanpak
    21.09.2012 06:42
    Katolikom w Polsce przeszkadza sam fakt istnienia ludzi, ktorzy nie podzielaja ich przesadow i opartych na nich pogladow. W kraju obwieszonym dewocjonaliami, krzyzami i afiszami z reklamami koscielnymi, pojedyncza kampania reklamowa mniejszosci staje sie "zamachem na wiare". Dziwi mnie, ze zamias wzruszyc ramionami, to ugrupowanie katolickie ze strachem reaguje i koniecznie musi zrobic kontre. Mala musi byc ich ta wiara skoro boja sie garstki ateistow.
    Dosc wymowna jest wzmianka, ze nie beda stosowac zadnych ruchow prawnych. Nie ma oczywiscie paragrafu, ale sam fakt ze rozwazaja zamykanie ust innym z uzycie aparatow wladzy swiadczy o ich tolerancji dla pogladow innych ludzi.
  • Dylemat
    21.09.2012 07:59
    Wydaje mi się, że mający wieszać bilbordy potrzebują naszej pomocy, choćby w dokończeniu haseł które chcą pokazać światu.
    "Nie zabijam, nie kradnę, nie wierzę oszołomom. Katolicy z wami”
    czy „Jesteś ateistą - nie jesteś sam - Kościół na Ciebie czeka”
    Do zobaczenia na Eucharystii.
  • Jerzyk
    21.09.2012 10:13

    "Głupota ludzka granic nie zna"
    To powiedzenie jak widać cięgle jest aktualne. Przykro że także u ludzi, którzy mówią o sobie "wierzący".
    Ateiści dokładnie "wierzyli" w taki odzew letnich Katolików. Ludzie ci robią to co chcieli ateiści, a nie robią tego czego uczył Jezus.
    - W co wierzą ci ludzie?
    Ludzie z Rzeszowa i nie tylko,

    - Jeżeli chcesz aby ateista uwierzył, żyj i rób tak, aby on widząc twoje życie zapragnął też takim być.

    • Ateista
      21.09.2012 17:13
      Ja z każdą obelgą, kiedy to katolik wyzywa mnie od komunistów,
      z każdym zarzutem - gdy zarzuca mi brak jakiejkolwiek moralności,
      z każdym krzykiem oto "jak to ateiści mogą manifestować cos publicznie" -
      utwierdzam się w tym, że nie chcę mieć nic wspólnego z katolicyzmem i będę zawsze przeciwko niemu.
    • Karmelito
      22.09.2012 09:56
      Karmelito
      Szczerze podzielam Twoją opinię.
      Serdecznie pozdrawiam.
  • Pat34
    22.09.2012 18:52
    Nigdy więcej nie będzie już pisowskiego oszołomstwa u władzy na szczęście. Szkoda tylko, że te pasożyty biorą pensję i marnują pieniądze z budżetu.
  • jesienna
    25.09.2012 11:54
    jesienna
    Przecież ciągle (chociażby przy kościołach) widzę bilbordy promujące wiarę.

    Ateiści swoich nie wieszali
    - to pierwsza taka akcja.

    Nie rozumiem czemu nie mogą robić tego samego co katolicy skoro żyjemy w państwie gdzie istnieje wolność przekonań. Czy są obywatelami drugiej kategorii?

    Hasła na plakatach są stwierdzeniem faktu.

    1. człowiekiem uczciwym może być ateista
    2. że w Polsce jest ateistów więcej niż jeden

    czemu tu dawać odpór?
    faktom?

    autor napisał:

    "Nasze świadectwo, o którym mówią przywołane na wstępie słowa Benedykta XVI, nie może polegać na podjęciu działań prawnych, skoro w demokracji liberalnej, w jakiej obecnie żyjemy, publiczne propagowanie ateizmu uważane jest za równoprawne moralnie z głoszeniem Wiary. Jest to dobra okazja dla refleksji, czy taki relatywizm jest odpowiedni."


    Czytam to ze zgrozą!

    Toż to nawoływanie (a conajmniej kwestionowanie) tego co ludzie (w tym Kościół) uważa za podstawowe prawa człowieka - tzn. wolność przekonań oraz wolność słowa!

    Jak to sobie senator Jaworski wyobraża?
    Zmienić prawo tak by można było karać za takie plakaty czy wprowadzić cenzurę, która będzie decydowała jaki plakat może zawisnąć a jaki nie?

    • Jerzyk
      26.09.2012 16:38
      Jak piszesz:"...promujące wiarę"
      - A co promują ateiści?
      No i kłamią, bo przecież wierzą w te swoje teorie, które sobie zrobili.
      Co innego jest promować, a co innego stać przeciwko komuś, czemuś, co głosi dobro.
      - To ogromna różnica.
      Ja osobiście jestem za, bo prawda sama się obroni i wyjdzie na to, że wieszali przeciw sobie.
      Żal mi człowieka, który musi występować przeciw czemuś, o czym nie ma pojęcia. Tylko dlatego, że jest przeciw.
      - To powinno się leczyć.
  • maciej
    26.09.2012 19:12
    Witam,
    Poszukuje osób z Rzeszowa i okolic, które zobowiązałyby się przelewać na konto fundacji ok 10zł miesięcznie w celu utrzymania miejsca na bilbordzie dla kampanii Wolność od Religii. Nie mam nic wspólnego z ową fundacją. Moją motywacją jest to, iż jako ateista w rejonie Podkarpacia nie jestem akceptowany przez otoczenie. Niestety, kiedy pojawiają się tematy ślubu bez udziału kościoła, nieochrzczenia dziecka czy tez nie wysłanie go na religie w szkole, jestem atakowany przez najbliższe otoczenie za powyższe decyzje.
    Bardzo proszę o kontakt osoby, które są w podobnej sytuacji oraz osoby które na kontakt z kościołem decydują się tylko ze względu na nietolerancyjne otoczenie. Tel. 502 338 524, m.rogwat@gmail.com
  • FHfZsSBgwhHHVtp
    30.09.2012 17:53
    Wojciech Klosowski pisze:Dziękuję za rzeczowy i koktnerny głos w dyskusji. Właśnie takiej wymiany pytań i argumentf3w brakuje bardzo w naszej przestrzeni publicznej. Odpowiadam po kolei. 1. Rozumiem, że zgadzamy się obaj, że linie TRZEBA zmodernizować, tyko powstaje pytanie, w jakiej kolejności i za jakie pieniądze. Siedemsetpięćdziesiątkę na Ukrainę zostawiłbym w spokoju. I tak ostatnio niczego nie przesyła, a szkoda. Czterechsetki także. Są jakie są, mają swoje plany remontf3w, tu nie ma nic pilnego ponad to. 2. Linie 220 kV trzeba poddać analizie technicznej i ekonomicznej i wytypować odcinki, na ktf3rych przesyły są największe i przebudowa na 400 kV da największy efekt ekonomiczny. W tym celu PSE Operator powinien zamf3wić wstępne studium wykonalności (na przykład u mnie, służę, wykonuję takie analizy, ale nie pogniewam się, jak zamf3wi je u wybranych przez siebie ekspertf3w ;))). Takie studium daje porf3wnanie efektywności ekonomicznej i finansowej modernizacji linii porf3wnuje jego efektywność ekonomiczną w stosunku do alternatywnych sposobf3w zainwestowania pieniędzy. Mf3wiąc prosto: analiza taka wykaże czy taniej jest uzyskać dodatkową energię w bilansie przez przebudowę linii i zmniejszenie obecnie ponoszonych strat, czy poprzez budowę nowych źrf3deł atomowych. Nie kłf3ćmy się, tylko to policzmy: jak wyjdzie, że atom jest efektywniejszy, to ja się zgodzę. Ale zmartwię Pana trochę już to liczyłem. Pierwsza gigawatogodzina z modernizacji wychodzi DWADZIEŚCIA DWA RAZY TANIEJ, niż pierwsza gigawatogodzina z atomu. Z pokorą czekam na inne obliczenia, ktf3re to podważą.Podobne postępowanie ze stodziesiątkami: nie wszystkie na raz, tylko stopniowo, począwszy od odcinkf3w o największych przesyłach. To właśnie jedna z zalet tego kierunku inwestowania: da się to robić STOPNIOWO, etapami. A zysk energetyczny jest od razu po włączeniu każdego odcinka do sieci.3. Sprawa modernizacji linii SN we wschodniej części Polski to absolutny dramat, tu się z Panem zgadzam. Wiemy obaj, że są całe gminy, gdzie napięcie w gniazdkach rzadko przekracza 170 V. Po prostu mamy tam za duże odległości przesyłowe. To jest dramat. Mamy tam faktycznie XIX wiek. Odpowiadam szczerze: NIE WIEM, coz tym zrobić, ale obaj zdajemy sobie sprawę, że coś trzeba. 4. Oczywiście, straty na przesyłach zawsze będą, tu się zgadzamy. Ograniczamy je tylko. Przez podwojenie napięcia przesyłowego ograniczamy je czterokrotnie. 3. Kolejna rzecz w ktf3rej zgadzamy się, to nie należy pielęgnować monokultury węglowej. O tym właśnie piszę odrębny artykuł.W ogf3le Pański komentarz zasługuje na szerszą odpowiedź, ktf3rą postaram się zamieścić w najbliższym czasie. Pozdrawiam serdecznie.
  • antylady
    11.09.2013 10:19
    Rozumiem, że dziennikarz cytuje kłamliwe wypowiedzi senatora. Ale rzetelność zawodowa powinna mu podpowiedzieć, że należy całą rzecz sprawdzić. Aby zweryfikować hasła tegorocznej kampanii bilboardowej wystarczy zajrzeć tutaj:
    http://www.wolnoscodreligii.pl/
Dyskusja zakończona.
Wiara_wesprzyj_750x300_2019.jpg