Trzeba potępić każdego, kto uważa się za wierzącego, a planuje czy podejmuje działania sprzeczne z podstawowymi prawami i godnością każdego człowieka - mówił na forum ONZ abp Bernardito Auza.
„Zwierzchnicy religijni i ludzie wierzący winni jako pierwsi głosić, że nikomu nie wolno manipulować wiarą ani wypaczać tekstów sakralnych dla usprawiedliwiania przemocy. Trzeba potępić każdego, kto uważa się za wierzącego, a planuje czy podejmuje działania sprzeczne z podstawowymi prawami i godnością każdego człowieka”. Przypomniał o tym 11 maja w Nowym Jorku stały watykański obserwator w Organizacji Narodów Zjednoczonych na otwartej debacie Rady Bezpieczeństwa o przeciwstawianiu się ideologiom terroryzmu. Ma to ważne znaczenie dla zwalczania go u samych korzeni, w sercach ludzi, którym grozi wciągnięcie do grup terrorystycznych – zaznaczył abp Bernardito Auza.
Watykański obserwator w ONZ podkreślił, że władze religijne winny odrzucać fałszywe interpretacje ideologiczne wiary, które są bluźniercze. Wskazał na podstawowe znaczenie, jakie dla przeciwstawiania się ideologiom terroryzmu ma edukacja. Zwrócił uwagę, że rekrutowanie terrorystów opiera się w znacznej mierze na dezinformacji i wypaczaniu zarówno historii, jak też znaczenia tekstów sakralnych.
Dlatego abp Auza uznał za godne zalecenia wskazania styczniowej konferencji muzułmańskich uczonych oraz intelektualistów z całego świata w Marrakeszu w Maroku. W wydanej tam 27 stycznia b. r. deklaracji wezwali oni „muzułmańskie instytucje edukacyjne i władze do przeprowadzenia odważnej rewizji programów nauczania, usuwając z nich uczciwie i skutecznie wszystko, co prowokuje do agresji i ekstremizmu, prowadzi do wojny i chaosu, a czego skutkiem jest niszczenie naszych społeczeństw”. „Moja delegacja uważa – dodał przedstawiciel Stolicy Apostolskiej – że im bardziej manipuluje się religią dla usprawiedliwienia aktów terroru i przemocy, tym bardziej zwierzchnicy religijni winni podejmować wysiłki, by pokonać terroryzm, który sobie przywłaszcza religię”.
Harmonijne połączenie zalet ludzkich w idealnej wizji poczętej z filozofii Greków.
Kolebka islamu, himjarycki król, żydowski neofita i pewien mało znany patron.
Kto w tej historii jest lepszym Żydem: ten, który napisał Hagadę na nowo, czy ten, który ją spalił?
Osiem dni święta Chanuka cechuje nastrój wesołości i wspólnego spędzania czasu.
Egipska bogini będąca personifikacją jednej z gwiazd widniejących na nieboskłonie.