• Maciej
    10.08.2014 14:01
    Nie wolno! To prawda! Ale kiedy mordują chrześcijan opór jest prawem.
  • katolik
    10.08.2014 15:37
    "Pewien sługa Boży mawiał: Zdaje mi się, że w Rzeczypospolitej chrześcijańskiej dwa tylko powinny być więzienia: jedno świętej inkwizycji, drugie dla obłąkanych, bo albo wierzy człowiek, że jest piekło wieczne dla tego, który ciężko grzeszy, albo nie; jeżeli nie wierzy, powinni go zaprowadzić do świętej inkwizycji, jako heretyka; jeżeli zaś wierzy, a pomimo to chce trwać w stanie grzechu śmiertelnego, powinni go wsadzić do domu obłąkanych; bo jakież głupstwo może być większe nad to?".
    (Ks. Alfons Rodrycjusz SI, O postępowaniu w doskonałości i cnotach chrześcijańskich Tom I. Kraków 1928 str. 419
  • nie wiem
    10.08.2014 17:31
    Jak rozumiem zaczepnych, a nie obronnych. Jestem pewien, że obrona swoich domów i rodzin to sprawa słuszna, a więc: Bogu miła.
  • Zibi89
    10.08.2014 18:12
    Siły rosyjskie przemieszczające się w pobliże granicy z Ukrainą w trakcie wczorajszego posiedzenia Rady Bezpieczeństwa Federacji Rosyjskiej są najlepszym dowodem na horyzontalne
    błędy popełnione przez Zachód od 22 X 1999 roku.

    Obowiązująca od roku 2000 "Strategia rozwoju stosunków Federacji Rosyjskiej z Unią Europejską
    w średniookresowej perspektywie 2000-2010" stanowiła najważniejszy moment w relacjach Zachodu z Rosją od czasu upadku ZSSR, a opracowanie tej strategii przez administrację prezydenta Putina pozwalało decydentom unijnym na wypracowanie planu kompleksu bezpieczeństwa państw Północy. OBWE, USA, UE (państw członkowskich i kandydujących), NATO, Rosji i państw b. bloku sowieckiego.

    Dialog multilateralny prowadzony długofalowo przez szeroko rozumiany Zachód z Rosją i państwami przestrzeni post-sowieckiej mógł przyczynić się do:

    1. wzmocnienia synergii Sojuszu Północnoatlantyckiego,

    2.ustanowienia poziomu bezpieczeństwa kooperatywnego na podstawach OBWE poprzez kształtowanie ładu międzynarodowego, w tym w tematyce zbrojeń i rozbrojenia (ścisła współpraca z Federacją Rosyjską),

    3.wypracowania Europejskiej Tożsamości Bezpieczeństwa i Obrony (we współpracy z Rosją,
    na drodze dialogu z Rosją i jej bliską zagranicą) będącej komplementarną do przyszłego projektu Wspólnej Polityki Zagranicznej i Bezpieczeństwa UE.

    4.kompleks bezpieczeństwa państw Północy: ETBiO (UE-Rosja-obszar post-sowiecki) +
    WPZiB UE (UE-NATO-USA) + dialog USA-Rosja

    a) ETBiO UE oznaczałaby ścisłą współpracę z Rosją i obszarem post-sowieckim,

    b) WPZiB UE pozostałaby tym czym jest dzisiaj, wzmacniając spoistość struktur NATO i dialog z USA

    c) USA i Rosja prowadziłyby dialog ponad obydwiema organizacjami, będąc jednocześnie czynnikami spajającymi dla kompleksu bezpieczeństwa ustanowionego w ramach ETBiO i
    WPZiB.

    5. pogłębianie współpracy poprzez włączenie:

    a) poza-NATO-wskich sojuszników amerykańskich z wyłączeniem Izraela, dla którego jest przewidziane miejsce szczególne (Australia, Nowa Zelandia, Japonia, Korea Płd., Tajwan), po włączeniu dialogu na linii USA-FR

    b) państwa Commonwealthu, frankofońskie i lusofońskie (portugalskojęzyczne),

    c) Chińską Republikę Ludową, (ETBiO-Rosja + Rosja-USA), RPA

    d) państwa Dialogu Śródziemnomorskiego

    e) dialog izraelsko-arabski wg koncepcji Weizmann-Fajsal na Bliskim Wschodzie w celu ustanowienia regionalnego kompleksu bezpieczeństwa (oparty na zasadzie samostanowienia narodów, w tym ponowna delimitacja i demarkacja granic oraz nawiązanie wielostronnie stosunków dyplomatycznych przez państwa arabskie z Państwem Izrael).

    f) Dialog z międzyamerykańskim kompleksem bezpieczeństwa (TIAR, Traktat z Bogoty,
    OPA)

    PS. ETBiO oraz WPZiB to inna problematyka bezpieczeństwa. Wymogiem imperatywnym dla powodzenia tej przejściowej wizji porządku międzynarodowego jest powrót do dialogu. Słowem kluczem pozostaje empatia.

    Pokój jest możliwy do osiągnięcia o wiele łatwiej niż się może wydawać.

    USA i Rosja operują w kategoriach geopolitycznych, państwa UE geoekonomicznych. Na przykładzie Ukrainy widać wyraźnie, że dyplomacja UE i wypracowanie wspólnoty interesów wszystkich państw członkowskich na drodze konsensusu odpowiada za zwartość i powodzenie ww. projektu. Przede wszystkim państwa członkowskie wspólnoty, które doświadczyły zniewolenia.

    Jedno państwo w UE powinno stać się dla pozostałych przykładem słusznego i sprawiedliwego podziału dóbr. Pokój wśród narodów jest możliwy do osiągnięcia tylko w warunkach upodmiotowienia jednostek przez administracje państwowe poprzez wzmocnienie poczucia ich godności i własnej wartości. Efektywne zarządzanie przedsiębiorstwami także wpisuje się w dążenie do tranquilitas ordinis.

    Pokój temu światu i wszystkim jego mieszkańcom !!!
Dyskusja zakończona.
Wiara_wesprzyj_750x300_2019.jpg