Harmonijne połączenie zalet ludzkich w idealnej wizji poczętej z filozofii Greków.
Kolebka islamu, himjarycki król, żydowski neofita i pewien mało znany patron.
Kto w tej historii jest lepszym Żydem: ten, który napisał Hagadę na nowo, czy ten, który ją spalił?
Osiem dni święta Chanuka cechuje nastrój wesołości i wspólnego spędzania czasu.
Egipska bogini będąca personifikacją jednej z gwiazd widniejących na nieboskłonie.
(Ks. Alfons Rodrycjusz SI, O postępowaniu w doskonałości i cnotach chrześcijańskich Tom I. Kraków 1928 str. 419
błędy popełnione przez Zachód od 22 X 1999 roku.
Obowiązująca od roku 2000 "Strategia rozwoju stosunków Federacji Rosyjskiej z Unią Europejską
w średniookresowej perspektywie 2000-2010" stanowiła najważniejszy moment w relacjach Zachodu z Rosją od czasu upadku ZSSR, a opracowanie tej strategii przez administrację prezydenta Putina pozwalało decydentom unijnym na wypracowanie planu kompleksu bezpieczeństwa państw Północy. OBWE, USA, UE (państw członkowskich i kandydujących), NATO, Rosji i państw b. bloku sowieckiego.
Dialog multilateralny prowadzony długofalowo przez szeroko rozumiany Zachód z Rosją i państwami przestrzeni post-sowieckiej mógł przyczynić się do:
1. wzmocnienia synergii Sojuszu Północnoatlantyckiego,
2.ustanowienia poziomu bezpieczeństwa kooperatywnego na podstawach OBWE poprzez kształtowanie ładu międzynarodowego, w tym w tematyce zbrojeń i rozbrojenia (ścisła współpraca z Federacją Rosyjską),
3.wypracowania Europejskiej Tożsamości Bezpieczeństwa i Obrony (we współpracy z Rosją,
na drodze dialogu z Rosją i jej bliską zagranicą) będącej komplementarną do przyszłego projektu Wspólnej Polityki Zagranicznej i Bezpieczeństwa UE.
4.kompleks bezpieczeństwa państw Północy: ETBiO (UE-Rosja-obszar post-sowiecki) +
WPZiB UE (UE-NATO-USA) + dialog USA-Rosja
a) ETBiO UE oznaczałaby ścisłą współpracę z Rosją i obszarem post-sowieckim,
b) WPZiB UE pozostałaby tym czym jest dzisiaj, wzmacniając spoistość struktur NATO i dialog z USA
c) USA i Rosja prowadziłyby dialog ponad obydwiema organizacjami, będąc jednocześnie czynnikami spajającymi dla kompleksu bezpieczeństwa ustanowionego w ramach ETBiO i
WPZiB.
5. pogłębianie współpracy poprzez włączenie:
a) poza-NATO-wskich sojuszników amerykańskich z wyłączeniem Izraela, dla którego jest przewidziane miejsce szczególne (Australia, Nowa Zelandia, Japonia, Korea Płd., Tajwan), po włączeniu dialogu na linii USA-FR
b) państwa Commonwealthu, frankofońskie i lusofońskie (portugalskojęzyczne),
c) Chińską Republikę Ludową, (ETBiO-Rosja + Rosja-USA), RPA
d) państwa Dialogu Śródziemnomorskiego
e) dialog izraelsko-arabski wg koncepcji Weizmann-Fajsal na Bliskim Wschodzie w celu ustanowienia regionalnego kompleksu bezpieczeństwa (oparty na zasadzie samostanowienia narodów, w tym ponowna delimitacja i demarkacja granic oraz nawiązanie wielostronnie stosunków dyplomatycznych przez państwa arabskie z Państwem Izrael).
f) Dialog z międzyamerykańskim kompleksem bezpieczeństwa (TIAR, Traktat z Bogoty,
OPA)
PS. ETBiO oraz WPZiB to inna problematyka bezpieczeństwa. Wymogiem imperatywnym dla powodzenia tej przejściowej wizji porządku międzynarodowego jest powrót do dialogu. Słowem kluczem pozostaje empatia.
Pokój jest możliwy do osiągnięcia o wiele łatwiej niż się może wydawać.
USA i Rosja operują w kategoriach geopolitycznych, państwa UE geoekonomicznych. Na przykładzie Ukrainy widać wyraźnie, że dyplomacja UE i wypracowanie wspólnoty interesów wszystkich państw członkowskich na drodze konsensusu odpowiada za zwartość i powodzenie ww. projektu. Przede wszystkim państwa członkowskie wspólnoty, które doświadczyły zniewolenia.
Jedno państwo w UE powinno stać się dla pozostałych przykładem słusznego i sprawiedliwego podziału dóbr. Pokój wśród narodów jest możliwy do osiągnięcia tylko w warunkach upodmiotowienia jednostek przez administracje państwowe poprzez wzmocnienie poczucia ich godności i własnej wartości. Efektywne zarządzanie przedsiębiorstwami także wpisuje się w dążenie do tranquilitas ordinis.
Pokój temu światu i wszystkim jego mieszkańcom !!!