Zakaz dystrybucji francuskiego tygodnika z wizerunkiem Mahometa

Maroko zablokowało dystrybucję francuskiego tygodnika "Express", który w wydaniu specjalnym zamieścił raport o świecie arabskim, z reprodukcją wizerunku proroka Mahometa, co jest naruszeniem tradycji muzułmańskiej - podały w sobotę władze w Rabacie.

Jak podaje na stronie internetowej tygodnika "Express" redakcja, wydanie z portretem Mahometa zablokowano nawet mimo inicjatywy pisma, które wystąpiło z propozycją zasłonięcia wizerunku proroka.

Marokański minister informacji i rzecznik rządu Chalif Nasili, z którym skontaktowała się agencja AFP, oświadczył, że "na tę kwestię, na którą bardzo wyczulona jest marokańska opinia publiczna, Maroko zawsze było bardzo zamknięte" i dodał, że "to nic nowego".

"+Express+ stanowczo protestuje przeciwko takiej cenzurze i martwi się, że w Maroku, w czasie gdy świat arabski przeżywa zwrot ku demokracji, dochodzi do takiego ataku na wolność prasy" - pisze na internetowej stronie periodyku jego szef Christopher Barier.

«« | « | 1 | » | »»
Dodaj komentarz
Gość
    Nick (wymagany lub )

    Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.