Dialog międzyreligijny, zwłaszcza chrześcijaństwa z islamem, w kontekście ostatnich wydarzeń w krajach muzułmańskich, przechodzi poważny kryzys.
Chagall nie był chrześcijaninem, lecz mistykiem studiującym Biblię. Jego wiara łączyła elementy judaizmu i chrześcijaństwa.
Eugeniusz Sakowicz, Religioznawstwo. Przewodnik tematyczny, wyd. Polihymnia, Lublin 2005, s. 166.
– Znaczenie jednego takiego życia jest w oczach Boga tak ogromne, że przywraca równowagęw świecie – napisał po śmierci Heschela jego przyjaciel, jezuita Daniel Berrigan.
O judaizmie i dialogu chrześcijańsko-żydowskim z Michaelem Schudrichem, Naczelnym Rabinem Polski, rozmawiają Sylwester Strzałkowski i Dominika Szczawińska
Czy „katolickiej Polsce” potrzebny jest Dzień Islamu? Czy nie jest on aby promowaniem „konkurencyjnej” religii? A może jest „koniem trojańskim” islamu w najbardziej chrześcijańskiej części coraz bardziej laicyzującej się Europy?
Z nieba lał się żar, młodziutki ksiądz rozpiął marynarkę. Wystawała spod niej koszulka, na której dużymi hebrajskimi literami wypisany był biblijny cytat, „Czy ksiądz jest Żydem?” – niepewnie zaczepiła go kobieta. „Tak. Jak każdy chrześcijanin” – odparował kapłan
Zaczęło się od niewinnych ćwiczeń, a doszło do tego, że radio w domu samo się wyłączało.
W popularnonaukowej książce Problemy etyczne w tradycjach sześciu religii autorzy zestawiają poglądy etyczne, głoszone przez hinduizm, buddyzm, sikhizm, judaizm, chrześcijaństwo i islam.
Obraz kina religijnego, który wyłania się z nowej encyklopedii, będzie dla wielu zaskoczeniem.