Szukany tag:
uporządkuj wyniki:
Od najnowszego do najstarszego » | Od najstarszego do najnowszego
Wyszukujesz w serwisie religie.wiara.pl
wyszukaj we wszystkich serwisach wiara.pl » | wybierz inny serwis »
Metropolita krakowski kard. Stanisław Dziwisz odebrał w środę w Krakowie Międzyreligijną Nagrodę im. Kardynała Augustyna Bea, przyznaną przez Ligę Przeciw Zniesławianiu (ADL) - jedną z najważniejszych organizacji żydowskich na świecie.
Zwierzchnicy Kościołów Ugandy zaproponowali mediację z rządem, by przezwyciężyć narastający w tym afrykańskim kraju kryzys.
Ekumenizm, otwarcie się Kościoła katolickiego na inne religie - tak przedstawiciele różnych wyznań mówią najczęściej o pontyfikacie Jana Pawła II. Przypominają ważne gesty - wizytę w meczecie w Syrii, modlitwę pod Ścianą Płaczu w Izraelu i stałą pracę na rzecz dialogu między religiami.
Wystąpieniami łacińskiego patriarchy Jerozolimy Fouada Twala i tamtejszego biskupa anglikańskiego Suheila Dawaniego rozpoczęła się międzynarodowa konferencja o chrześcijanach Ziemi Świętej.
Co Benedykt XVI powiedział w czasie swej wizyty w Niemczech na temat innych religii oraz wyznań chrześcijańskich? Jakie komentarze pojawiły się w związku z jego przemówieniami?
Ministrowie spraw zagranicznych Włoch i Francji wystąpili ze stanowczym apelem o uwolnienie irańskiego pastora Youcefa Nadakhaniego.
Modlitwa ekumeniczna za wstawiennictwem bł. Jana Pawła II z udziałem uczestników II Światowego Kongresu Bożego Miłosierdzia odbyła się 4 października na rynku w Wadowicach. To kolejne wydarzenie trwającego od 1 października w Krakowie II Światowego Kongresu Bożego Miłosierdzia.
Uroczyste zobowiązanie do pokoju będzie centralnym punktem spotkania liderów różnych religii, jakie w najbliższy czwartek z inicjatywy Benedykta XVI odbędzie się w Asyżu.
Ważnym elementem międzyreligijnego spotkania w Asyżu będzie jego wymiar ekumeniczny. Zwrócił na to uwagę kard. Kurt Koch w wywiadzie dla francuskiego dziennika La Croix.
Mówiąc o misjach, ewangelizacji, dialogu ekumenicznym, międzyreligijnym i dialogu z niewierzącymi trzeba zapytać, po co istnieje Kościół.