Amerykanie zamieszkali w stanach bardziej religijnych są bardziej skłonni do łożenia na cele dobroczynne niż mieszkańcy stanów o mniejszym stopniu uczestnictwa w praktykach religijnych - ustaliła w badaniach organizacja Chronicle of Philanthropy.
Kościoły chrześcijańskie w północno-wschodniej części indyjskiego stanu Asam podjęły wspólne kroki dla zaprowadzenia pokoju.
„Potrzebujemy pomocy świata. Jeśli pozostawi się nas samych sobie Nigeria zostanie zniszczona, a następnie przyjdzie kolej na inne państwa afrykańskie”. W tym dramatycznym tonie o sytuacji w swej ojczyźnie mówił w Rimini abp Ignatius Kaigama.
Rozwścieczony tłum muzułmanów zebrał się pod domem 11-letniej chrześcijanki z pakistańskiego Islamabadu, która miała dopuścić się profanacji Koranu. Aresztowana przez policję dziewczynka ma problemy z nauką i lekkie zaburzenia umysłowe.
Blisko 180 tys. muzułmanów, przede wszystkim mężczyzn, wyległo 19 sierpnia na place i ulice Moskwy, aby w czterech, wskazanych przez władze miejscach, świętować Bajram, czyli święto zakończenia ramadanu, religijnego postu.
Najpierw zdobywają zaufanie. Pojawiają się, kiedy człowiek przeżywa trudności i problemy. Osaczają niczego nieświadomą ofiarę, a na opamiętanie się może być za późno.
Polscy wyznawcy islamu rozpoczęli w niedzielę obchody trzydniowego święta zakończenia postu - Ramadan Bajram (Ied al-Fitr). To jedna z dwóch najważniejszych w roku religijnym, uroczystości muzułmańskich.
Nowy katolicki metropolita Lagos abp Adewale Martins nie uważa, aby prezydent Nigerii Goodluck Jonathan musiał koniecznie ustąpić. Hierarcha widzi w dalszym ciągu szanse na dialog z członkami islamskiego ugrupowania Boko Haram, odpowiedzialnego za liczne zamachy na kościoły.
W dagestańskim mieście Chasawjurt, w jednym z meczetów, nieznani napastnicy otwarli w sobotę ogień, w wyniku czego ośmiu wiernych zostało rannych, z czego dwie osoby są w stanie ciężkim - poinformował przedstawiciel miejscowego Komitetu Śledczego.
Dziesiąta edycja Święta Ciulimu i Czulentu trwa w weekend w Lelowie koło Częstochowy. Przez dziewięć lat formuła imprezy rozwinęła się od imprezy koncentrującej się na regionalnych potrawach do prezentacji różnych elementów regionalnej i żydowskiej kultury i tradycji.