Świat ortodoksyjnych żydów zdumiewa i fascynuje. W najnowszym, lutowym numerze miesięcznika „Nowe Życie” pisze o nim ks. Mariusz Rosik.
„Choć zmarł czternaście wieków temu, jego imię wymawia codziennie co piąty człowiek na ziemi. Przez jednych uwielbiany, dla innych jest ucieleśnieniem diabła. Jaki wpływ ma we współczesnym świecie sierota wychowana pośród piasków pustyni?”.
- Nie chodzi o to, że nie ma smutku czy cierpienia. Jest go pełno dookoła nas. Buddyzm uczy nas, jak sobie z nim radzić w godny i dojrzały sposób.
Trzeba potępić każdego, kto uważa się za wierzącego, a planuje czy podejmuje działania sprzeczne z podstawowymi prawami i godnością każdego człowieka - mówił na forum ONZ abp Bernardito Auza.
Raport bieżący wydany przez Stolicę Apostolską na podstawie ok. 75 wypowiedzi i dokumentacji otrzymanych do 30 października 1985 r. od 75 regionalnych i krajowych Konferencji Episkopatów
Książka Mariana Fuksa jest opowieścią o historii społeczności żydowskiej Warszawy na przestrzeni dziejów.
Dzieje kontaktów chrześcijan i muzułmanów sięgają pierwszej połowy VII wieku. Pierwsze nieoficjalne spotkania Mahometa z chrześcijanami (monofizytami) miały miejsce podczas jego częstych podróży handlowych do Palestyny i Syrii.
Niektórzy czytelnicy watykańskiej gazety "L'Osservatore Romano" przecierali zapewne oczy ze zdumienia widząc w jednym z jej ostatnich wydań rysunek... Homera Simpsona, bohatera popularnej amerykańskiej kreskówki.
Islam? Nie tylko. Pojawiła się bowiem nowa, groźna pseudo-religia.
Koncepcje zmartwychwstania w judaizmie, islamie, hinduizmie, dżinizmie, sikhizmie i buddyzmie