Szukany tag:
uporządkuj wyniki:
Od najnowszego do najstarszego | Od najstarszego do najnowszego »
Wyszukujesz w serwisie religie.wiara.pl
wyszukaj we wszystkich serwisach wiara.pl » | wybierz inny serwis »
Bóg potrzebuje człowieka, tak samo jak człowiek potrzebuje Boga. Niemniej istnieje pomiędzy nimi ogromna przepaść.
Deklaracja II Soboru Watykańskiego „Nostra aetate” stanowi definitywne potwierdzenie judaistycznych korzeni chrześcijaństwa oraz stanowcze odrzucenie antysemityzmu – powiedział Franciszek, przyjmując na audiencji uczestników międzynarodowego kongresu zorganizowanego w Rzymie przez Międzynarodową Radę Chrześcijan i Żydów.
Łączy nas szacunek dla życia, budujmy pokój.
Modlitwa słowem „Jahwe”.
Na KUL odbyło się pierwsze sympozjum z cyklu "Duchowość Ziemi Świętej" zatytułowane "Małżeństwo". Zaproszono charyzmatycznego rabina z Jerozolimy.
Po zamachach w Paryżu Francuzi poczuli się bezpośrednio zagrożeni przez islamski terroryzm, zarazem jednak potrafili się zmobilizować w obronie najważniejszych dla nich wartości – przypomina dwa miesiące po zamachu metropolita Paryża kard. André Vingt-Trois.
Związki judaizmu i kultury żydowskiej z religią i kulturą chrześcijańską omawiane będą podczas konferencji, wystaw plastycznych i wycieczek miejskich, które złożą się 14-18 stycznia na lubelskie obchody XVIII Dnia Judaizmu, organizowane przez tamtejszych dominikanów.
XVIII Dzień Judaizmu. Centralne ogólnopolskie obchody odbędą się w diecezji bielsko-żywieckiej, która jest ich gospodarzem i organizatorem. Uroczystości w Bielsku-Białej, Cieszynie, Oświęcimiu i Żywcu przywołają pamięć o wspólnej historii chrześcijan i Żydów na terenie naszej diecezji. Mają też być krokiem ku lepszemu dialogowi wyznawców judaizmu i uczniów Chrystusa w przyszłości.
W środę wieczorem rozpocznie się celebracja święta Rosz Haszana, czyli żydowskiego Nowego Roku. Według hebrajskiego kalendarza będzie to rok 5775. Rosz Haszana, co znaczy Głowa Roku, upamiętnia w tradycji żydowskiej m.in. stworzenie świata.
Według tradycji starotestamentalnej ludzie po śmierci udają się do Szeolu (Rdz 37,35), krainy wyczekiwania na czas wyzwolenia ze śmierci.