Szukany tag:
uporządkuj wyniki:
Od najnowszego do najstarszego | Od najstarszego do najnowszego »
Wyszukujesz w serwisie religie.wiara.pl
wyszukaj we wszystkich serwisach wiara.pl » | wybierz inny serwis »
Policja indyjska przeprowadziła rewizję w klasztorze mnicha buddyjskiego blisko związanego z dalajlamą i uważanego za prawdopodobnego przyszłego przywódcę duchowego Tybetańczyków, konfiskując znalezioną tam gotówkę - poinformowały w piątek źródła policyjne.
Wykład o solidarności oraz spotkanie z młodzieżą - to niektóre punkty dwudniowej wizyty we Wrocławiu Dalajlamy XIV. Wrocław to jedyne miasto w Polsce, które duchowy przywódca Tybetu odwiedzi podczas jesiennego pobytu w Europie.
Duchowy przywódca Tybetańczyków Dalajlama XIV przyjedzie we wrześniu do Wrocławia. Będzie to jedyne miasto w Polsce, które podczas jesiennej wizyty w Europie odwiedzi tybetański duchowny.
Tysiące Tybetańczyków świętowało we wtorek w Dharamśali (północ Indii) 75. urodziny swego przywódcy duchowego Dalajlamy XIV.
Buddyzm starszy jest bezpośrednim spadkobiercą pierwotnej nauki Buddy. Niekiedy nazywany jest on także buddyzmem therawada, tzn. buddyzmem najstarszych, buddyzmem śrawaka, czyli buddyzmem słuchaczy, lub, co jest jego najbardziej znaną nazwą, buddyzmem hinajana, czyli buddyzmem małego wozu.
Wszystko, co wiemy o Buddzie, zawdzięczamy starannemu i nadzwyczaj dokładnemu przekazowi jego pierwszych zwolenników, który z czasem obrósł legendami i spekulacjami. Najważniejszym źródłem pisanym jest tzw. „Trójkosz” kanonu palijskiego (tripitaka): kosz reguł zakonnych (winajapitaka), kosz pouczeń (sutrapitaka) i kosz dogmatyki (abhidharmapitaka).
Rząd chiński nadal podejmuje różne inicjatywy polityczne, zmierzające do zabicia buddyzmu – oświadczył Dalajlama XIV. Mówił o tym 10 marca w siedzibie tybetańskiego rządu na wygnaniu w mieście Dharamsala w Północnych Indiach w 51. rocznicę wybuchu powstania antychińskiego w stolicy Tybetu – Lhasie.
Motywem przewodnim w poglądach wyznawców buddyzmu na śmierć jest doktryna o ponownych narodzinach. Doktryna ta w wielu aspektach zasadniczo różni się od koncepcji życia pozagrobowego w tradycji zachodniej i semickiej