Czy jest możliwy dialog między chrześcijanami i muzułmanami? Jest możliwy, JEST KONIECZNY. Nie możemy dzisiaj myśleć o drugim, że jest dla mnie zagrożeniem. NIE WOLNO OGÓLNIKAMI OKREŚLAĆ DRUGIEJ STRONY, EPITETAMI w stylu: „terrorystów, kamikaze, fanatyków, fundamentalistów"
W Japonii buddyzm zen był źródłem i inspiracją takich gatunków sztuki, jak kaligrafia, malarstwo, poezja, w tym słynne haiku, a także tak szczególnych „dróg” sztuki, jak sztuka ogrodów, ceremonia herbaty czy układania kwiatów. Ale podobnie jak to było z całym tym nurtem buddyzmu, wszystko zaczęło się w Chinach.
W holenderskim mieście Den Dolder rozpoczął się międzyreligijny szczyt poświęcony problematyce AIDS.
Człowiek XXI wieku staje wobec wielości kultur, religii, przekonań i stylów życia, uświadamiając sobie, że pluralizm na stałe wpisał się w realia współczesności. Dla znacznej części ludzkości taka sytuacja jest okazją do ubogacenia. Zdecydowana większość poddaje się jej z obojętnością. Są wreszcie i tacy, którzy zadają sobie pytanie, jak można tę wielość i różnorodność zaakceptować, nie zatracając przy tym własnej tożsamości.
W Azji znajduje się największe skupisko muzułmanów. Szacunkowo żyją tam obecnie prawie dwie trzecie wszystkich wyznawców islamu. Mimo iż geograficznie Bliski Wschód należy do tej części świata, pominiemy go w naszych rozważaniach, koncentrując się przede wszystkim na Azji Południowej, Południowo-Wschodniej oraz Centralnej.
Z północy na południe i z południa na północ częściej od żywych ludzi podróżują trumny, bo imigranci pragną zwykle być pochowani w rodzinnej miejscowości. Gdy po masakrach trumny tłumnie przyjeżdżają na cmentarze, pogrzeb płynnie przechodzi w zemstę.
Prezydent Egiptu, Hosni Moubarak mianował szejka Ahmeda Mohameda Ahmeda al-Tayeba nowym wielkim imamem Al-Azhar. Urząd ten uchodzi za najwyższą instancję nauczającą islamu sunnickiego, wydającą dekrety religijne (fatwy).
Jak islam ocenia chrześcijaństwo? Czy między buddyzmem a judaizmem zachodzą jakieś podobieństwa? Ile hinduscy uczeni wiedzą o Biblii? I jak każda z religii patrzy na pozostałe? Gdzie spotykają się w wierze, a gdzie są nie do pogodzenia?
Aby w pełni i właściwie prześledzić złożone stosunki i relacje między chrześcijanami a wyznawcami tradycyjnej religii rzymsko-hellenistycznej, koniecznym jest nakreślenie ogólnych poglądów przedstawicieli Kościoła na sztukę i obrazy w trakcie pierwszych stuleci, w których formowało się chrześcijaństwo (II-V wiek).
Rastafarianizm stanowi jedno z nowych zjawisk religijnych. Interpretowany jest często, jako proces poszukiwania tożsamości etnicznej, rasowej i kulturowej w nowej formie ekspresji religijnej, wyrosłej na podłożu judeo-chrześcijańskim.