Franciszek zwrócił uwagę, że żydowska deklaracja „Między Jerozolimą a Rzymem” nie ukrywa bynajmniej „różnic teologicznych między naszymi tradycjami wiary. Tym niemniej wyraża zdecydowaną wolę ściślejszej współpracy dzisiaj i w przyszłości”.
Historia Żydów polskich nie skończyła się, ale trwa nadal. Marzy mi się, aby w tej historii było więcej wspólnej rozmowy o Bogu.
– Antysemityzm, ze względu na narodowość czy religię, jest ciężkim grzechem – podkreślił bp Mieczysław Cisło podczas Mszy św. dla lubelskich pielgrzymów w Daleszycach.
Rodziny żydowskie opuszczają kraj.
Szalony cadyk? Chasydzi całujący lokomotywy?
Papieskie błogosławieństwo dla “Yahad – In Unum”.
W specjalistycznych pracach historycznych miejsce to jest opisane jako "nieistniejący cmentarz". Jak wykazały archeologiczne prace wykopaliskowe w 2017 r., nie jest to prawdą - sarkofagi z kośćmi są nawet pod postawionymi wcześniej budowlami.
Gościem Tematu Dnia był Gabriel Kayzer, dziennikarz, publicysta, autor książki „Klincz? Debata polsko – żydowska”, który w rozmowie z Piotrem Otrębskim odniósł się do przemówienia premier Szydło w Auschwitz i do stosunków polsko – żydowskich.
Także ci, którzy nie byli Żydami, szukając u Jezusa pomocy, pomoc tę otrzymują. W ten sposób Jezus odrzuca ciasną, narodową, czy wręcz nacjonalistyczną interpretację potomstwa Abrahama i przewiduje nadchodzącą pielgrzymkę narodów, a tym samym udział w obietnicach dla Izraela także tych, którzy nie są Żydami - powiedział abp Wiktor Skworc, przemawiając do uczestników sympozjum naukowego "Świeccy a misje". Zorganizowano je na UKSW z okazji 50-lecia Komisji KEP ds. Misji.
- Takie gesty mają bardzo wielkie znaczenie. Pokazują, że Polacy - rodacy i sąsiedzi - nie chcą zapomnieć o historii Żydów. To daje wielką nadzieję. Mogę tylko bardzo za to dziękować - mówił Michael Schudrich, naczelny rabin Polski, który gościł w Pile.