Pod hasłem "Poparcie dla duchowego wymiaru człowieka" po raz dwunasty, 26 stycznia, obchodzony jest Dzień Islamu w Kościele katolickim w Polsce.
"Pobożni wyznawcy hinduizmu prosili go często o błogosławieństwo: Gdy ten człowiek nas pobłogosławi, jesteśmy pewni, że Boże błogosławieństwo spocznie na nas".
Jako "diaboliczny i potencjalnie ludobójczy ruch" określił Państwo Islamskie, nowy komisarz ds. praw człowieka przy ONZ, Zajd Raad Zajd al-Husajn.
Tam, gdzie człowiek spotyka się z drugim coś się zmienia. Początkowo mało widocznie, ale tylko w ten sposób kruszą się mury.
Muhammad stale podkreślał, że nie chce uchodzić za nikogo innego jak tylko za zwykłego człowieka i sługę, któremu została objawiona Księga.
Szabat i jego znaczenie dla współczesnego człowieka to jedna z najpiękniejszych książek Abrahama Joshuy Heschela, rabina, wybitnego żydowskiego teologa i myśliciela.
Pakistański prawnik i obrońca praw człowieka muzułmanin Raszid Rehman zginął 7 maja w swym gabinecie w mieście Multan w prowincji Pendżab w środkowym Pakistanie.
To łacińskie pojęcie oznacza człowieka zabawy, bawiącego się. Powszechnie znane stało się za sprawą książki Johana Huizingi, która nosiła właśnie taki tytuł.
Pod hasłem „Chrześcijanie i muzułmanie: poparcie dla duchowego wymiaru człowieka” przebiega tegoroczny Dzień Islamu w polskim Kościele
Przekonani, że ich religia dąży do ograniczenia ludzkiego cierpienia, buddyści podkreślają znaczenie globalnego braterstwa, czy harmonijnych relacji człowieka i natury.