ŚDM w Madrycie to wielki sukces, który zgromadził „zdrowych ludzi” i stanowi „powrót do wartości”. Tak uważa David Hachuel, wiceprzewodniczący madryckiej wspólnoty żydowskiej, która udzieliła pełnego poparcia spotkaniu młodych w stolicy Hiszpanii.
XXII Dzień Judaizmu w Kościele katolickim w Polsce wpisuje się w szeroko rozumiany dialog międzyreligijny, jaki Kościół katolicki prowadzi w sposób szczególny po zakończeniu Soboru Watykańskiego II - powiedział PAP przewodniczący Komitetu KEP ds. Dialogu z Judaizmem bp Rafał Markowski.
„Katolik nikogo nie dyskryminuje, kiedy publicznie wyznaje swoją wiarę” – napisał kard. Donald Wuerl w liście pasterskim zatytułowanym: „Być katolikiem dzisiaj. Tożsamość katolicka w czasach wyzwań i prób”.
Jubileuszowy, X Dzień Islamu w Kościele katolickim w Polsce przypada na 26 stycznia 2010 roku.
Hierarchowie Kościoła katolickiego, prawosławnego, grecko-katolickiego, jak również Gminy Żydowskiej i wyznawcy Islamu uczestniczyli dzisiaj (24 stycznia) w tradycyjnym, noworocznym spotkaniu z Bronisławem Komorowskim
Żydowski dziennik "The Forward" umieścił papieża Franciszka na liście 50 ważnych osobistości żydowskich i uznanych nieżydowskich. Gazeta uzasadnia to niezwykłe uhonorowanie głowy Kościoła katolickiego tym, że Franciszek za jeden ze swych zasadniczych celów uznał poprawę stosunków Kościoła katolickiego ze światem żydowskim.
Pod hasłem „Chrześcijanie i muzułmanie: promotorzy miłości i przyjaźni” obchodzono w piątek XXIV Dzień Islamu w Kościele katolickim w Polsce. Podczas centralnych obchodów, które odbyły się w Łodzi, przedstawiciele obydwu religii odczytywali fragmenty Biblii i Koranu, modlili się i dyskutowali. Inicjatywa polskiego Episkopatu o ustanowieniu Dnia Islamu jest pionierską w skali światowej.
Nietolerancję szerzoną w imię "tolerancji" powinno się nazwać po imieniu i publicznie potępić.
Parafia Świętej Rodziny, do której należy szkoła, chce wyjaśnić sprawę pożaru polubownie. Obawia się kolejnych napięć.
Celem jest ograniczenie wpływu religii na społeczeństwo, nie przez zakazanie kultu, ale działalności socjalnej.