Za powstaniem deklaracji z Abu Zabi stała też polityka - uważa profesor nauk politycznych pochodzenia tunezyjskiego, Sihem Dhebbi, z Paryża.
Ateizm, komunizm i nienawiść międzyreligijną propaguje podręcznik do nauk społecznych dla 10. klasy szkoły średniej, zatwierdzony przez władze południowoindyjskiego stanu Kerala.
Opowieść Shulema Deena jest świadectwem tego, co się dzieje, gdy świat wiary zamyka się na naukę, literaturę czy osiągnięcia techniczne.
Uczeń może zadeklarować udział w nauce i religii i etyki. Na świadectwie znajdzie się ocena tylko z jednego przedmiotu, korzystniejsza dla ucznia.
Muzułmańska Jordania proponuje wpisać na Listę światowego dziedzictwa UNESCO (Organizacji Narodów Zjednoczonych do Spraw Oświaty, Nauki i Kultury) miejsce chrztu Jezusa w Jordanie.
W Watykanie rozpoczęły się dwudniowe warsztaty i konferencje pt. „Symbole, mity i sens religijny u człowieka od jego początków”, zorganizowane przez Papieską Akademię Nauk.
Konferencję zorganizowano w ramach corocznego Zjazdu Towarzystwa Teologów Dogmatyków, który odbył się w Lublinie od 18 do 20 września.
Wspólnym rysem hindusów jest pogląd, że śmierć stanowi tylko cezurę w łańcuchu wielu następujących po sobie żywotów. Do tej idei ponownych narodzin należy też nauka o karmanie.
W Nowej Zelandii doszło do reformy oświaty, która zagroziła nauce wiary w szkołach katolickich. Jak zaznacza jednak jeden z tamtejszych dyrektorów, udało się porozumieć z ministerstwem oświaty.
Pod hasłem "dialog" rozpoczyna się we czwartek tegoroczna, piąta edycja olsztyńskich Dni Kultury Żydowskiej. W programie są wystawy, rozmowy o współczesnym Izraelu i warsztaty nauki języka hebrajskiego.