W kraju rządzą islamiści, a społeczeństwo nie ufa rządowi.
Wykład Benedykta XVI z 2006 roku nie był żadną gafą, Papież z naukową precyzją stawiał pytania o islam. Pytania, które z perspektywy okrucieństw dziejących się w Syrii czy w Iraku nabierają dramatycznej aktualności.
Powszechna jest opinia, że dla większości muzułmanów środowisko naturalne nie ma większego znaczenia.
Orędzie do muzułmanów na zakończenie miesiąca ramadan; Rzym, 3 kwietnia 1991
Nie muszą zaczepiać ludzi na ulicy ani chodzić po domach. Każdy ruch religijny, pod warunkiem że jest wystarczająco bogaty, może propagować swe idee znacznie skuteczniej i docierać do domów bardzo łatwo. Już teraz w Polsce odbierane są satelitarne kanały telewizyjne różnych ruchów. Na razie jeszcze nie w języku polskim, ale to pewnie kwestia czasu.
Kurdyjska autonomia w północnym Iraku, spokojne od kilkunastu lat miejsce, zaczyna się zmieniać, mimo że wojny jeszcze nie ma. Są za to naloty tureckich wojsk, oficjalnie walczących z Państwem Islamskim.
Głoszą potrzebę pracy dla dobra ludzkości. Tradycyjne praktyki jogiczne i tantryczne wiążą z zaangażowaniem społecznym. Mimo tych szczytnych haseł nie uniknęli oskarżeń o... morderstwa, handel bronią i międzynarodowy terroryzm. Ruch Ananda Marga istnieje również w Polsce.
Problematyka wzajemnych zależności pomiędzy Ewangelią a kulturami stała się przedmiotem bardzo bogatej refleksji teologicznej i pastoralnej, która znalazła miejsce w wielu dokumentach Kościoła z okresu pontyfikatu Jana Pawła II.
Inna religia, kultura czy kolor skóry nie są zagrożeniem, ale ubogaceniem - przekonuje.
Fragment dokumentu Papieskiej Rady Kultury i Papieskiej Rady do spraw Dialogu Międzyreligijnego Jezus Chrystus dawcą wody żywej. Chrześcijańska refleksja nad New Age