"Etnologia religii" jest pierwszym polskim podręcznikiem systematyzującym wiedzę o religiach kultur tradycyjnych, pozostających zwykle poza polem zainteresowania historii religii.
Azja jest kolebką wszystkich wielkich religii świata. Dlatego Azjaci cechują się naturalną i głęboką religijnością, objawiającą się we wszystkich aspektach życia.
Jeśli nawet uznalibyśmy, że Boga nie ma, a świat i nasze życie podlegają wyłącznie prawom ewolucji, to fakt istnienia religii przemawia za tym, że była nam ona do czegoś potrzebna.
Bycie religijnym oznacza dziś w nieunikniony sposób bycie „między- religijnym". Inne religie - jako stale tło dla refleksji nad własną wiarą - stanowią dziś dla nas większe wyzwanie niż kiedykolwiek.
Pakistan: Podejrzana o prowadzenie domu publicznego musi brać udział w lekcjach religii w meczecie.
Zawsze gotowe wybuchnąć z powodu samej natury monoteizmu?
Jak islam ocenia chrześcijaństwo? Czy między buddyzmem a judaizmem zachodzą jakieś podobieństwa? Ile hinduscy uczeni wiedzą o Biblii? I jak każda z religii patrzy na pozostałe? Gdzie spotykają się w wierze, a gdzie są nie do pogodzenia?
W Bolonii, we Włoszech od 5 do 8 marca odbyła się pierwsza oficjalna konferencja Europejskiej Akademii Religii (European Academy of Religion - EuARe). Wzieli w niej udział przedstawiciele wrocławskiego "Obserwatorium Społecznego".
Kim był twórca rzymskiej religii? I jak to się stało, że nie został świętą postacią na wzór Mojżesza, Buddy, Jezusa czy Mahometa?
Czyli o tym, że nie każda medytacja jest chrześcijańska, a cisza może być budulcem sanktuarium serca. Rozmowa z Marcinem Zielińskim.