Chińskim twardogłowym brak części mózgu odpowiedzialnej za zdrowy rozsądek - oświadczył najwyższy przywódca duchowy Tybetańczyków, Dalajlama XIV. Jego słowa mogą - według agencji Reutera - rozwścieczyć Chińczyków, którzy uważają go za groźnego separatystę.
Pielgrzymowaniu, jako zjawisku społecznemu i jego historii, poświęcono jeden z tekstów w ostatnim numerze brytyjskiego tygodnika.
„Noc grozy”, tak Konferencja Episkopatu Burkina Faso i Nigru określa najpoważniejszy w ostatnich latach zamach dokonany przez dżihadystów w tym regionie. W przygranicznej wiosce Solhan zginęło 4 czerwca ponad 160 osób, w tym wiele dzieci, a domy zostały zniszczone. Biskupi zapewnili o modlitwie za ofiary tej tragedii. W ostrych słowach skrytykowali też „widmu terroryzmu, który staje się coraz groźniejszy dla ludności”.
Słowo to w języku aramejskim oznacza tyle co „goście”, ale nie o zwykłych gości tu chodzi. Bo czy za takich uznać można biblijnych Abrahama, Izaaka, Jakuba, Józefa, Mojżesza, Aarona i Dawida?
„Nie przyzwyczajajmy się do wojny jako towarzysza codziennego życia ludzkości” - te słowa znajdują się w końcowym apelu Papieża, który został umieszczony w książce: „Pokój na ziemi. Braterstwo jest możliwe”.
Kościół w Polsce należy do niewielu w Europie, w których obchodzony jest Dzień Judaizmu. W tym jego hasłem będą słowa z Księgi Rodzaju opisujące powołanie Abrahama: „Wyjdź z twojej ziemi rodzinnej do kraju, który ci ukażę”.
Słowo przewodniczącego Rady Episkopatu Polski ds. Dialogu Międzyreligijnego na VII Dzień Judaizmu w Kościele katolickim w Polsce, 17 stycznia 2004 r.
W obliczu nasilających się podziałów i wzrostu światowego terroryzmu musimy postawić na dialog. Tylko kultura spotkania jest w stanie przezwyciężyć nienawiść i przemoc. Tak ostatnie wydarzenia na świecie komentuje kard. Jean-Louis Tauran.
Przy ul. Rakietowej we Wrocławiu pojawią się gorzkie zioła i czerwona glina, a słowa żydowskich pieśni przypomną, że czas opuścić służbę u faraona. Morze już czeka, by się rozstąpić, szlak do Ziemi Obiecanej stoi otworem.
Epos o Gilgameszu przetrwał do naszych czasów wyryty na dwunastu glinianych tablicach. Jednak ostatnia z tablic jest problematyczna. Tekst znajdujący się na niej zdaje się być sztucznie doklejony po wiekach do przerwanego toku zdarzeń.