O fundamentalizmie m.in. w ruchach religijnych i parareligijnych dyskutują w Supraślu k. Białegostoku prawosławni hierarchowie z kraju i zagranicy. Rozpoczęta w czwartek po południu, pierwsza taka w Polsce naukowa konferencja, potrwa do niedzieli.
Dla wielu ludzi inny jest winny. Ta zasada w dużej mierze kształtowała relacje międzyludzkie na przestrzeni historii. Nietolerancja wobec poglądów innych ludzi jest zjawiskiem nie znającym barier czasu, przestrzeni, narodów czy religii.
Wizualnie i programowo odmieniony, nowoczesny, ciekawy zwłaszcza dla młodych odbiorców - taki ma być tegoroczny Festiwal Kultury Żydowskiej (FKŻ) w Krakowie, który potrwa od 28 czerwca do 7 lipca.
Obraz kina religijnego, który wyłania się z nowej encyklopedii, będzie dla wielu zaskoczeniem.
O podatności na psychomanipulację, sektowości i wierności swoim przekonaniom z o. Grzegorzem Kluzem OP, konsultantem ds. nowych ruchów religijnych i sekt, rozmawia ks. Rafał Olchawski.
Chrześcijanie i muzułmanie w ufnym dialogu by razem odpowiadać na wyzwania naszego świata
Stwórca istnieje. Wszelkie argumenty za Jego nieistnieniem są bardzo słabe.
Zwany też Mengzi lub Meng Ke (371-289 p.n.e.), najbardziej znamienity spośród interpretatorów Konfucjusza, jasno wyłożył teorię natury ludzkiej, którą mistrz zakładał jedynie domyślnie.
W rozmowach z bywalcami galerii ezoterycznych i uczestnikami organizowanych tam wykładów czy kursów, łatwo usłyszeć deklarację "Jestem chrześcijaninem/chrześcijanką" czy wręcz "Jestem katolikiem/katoliczką". Co tego rodzaju deklaracja oznacza?
Właściwie nie wiadomo, czy stowarzyszenia neopogańskie można uznać za ruchy religijne. Zwykle przypominają one albo koła naukowe dążące do rekonstrukcji dawnych wierzeń albo ruchy polityczne "podparte" religią, albo grupki obojętnych religijnie pasjonatów "bawiących" się magią.