Rozmowa Matthew Fox'a (księdza Kościoła Episkopalnego i założyciela Instytutu Kultury i Duchowości Stworzenia) z Rupertem Sheldrake'm (biologiem i twórcą m.in. teorii pola morfogenetycznego).
Autorami książki są uczniowie i najbliżsi współpracownicy twórcy francuskiej szkoły socjologicznej Emile´a Durkheima. W swoim eseju Mauss i Hubert zamierzali stworzyć ogólną teorię ofiary rozumianej jako uniwersalny fenomen religijny.
Nagrodę wysokości 300 tys. dolarów zaoferował w środę wpływowy duchowny z zachodniego Afganistanu za głowę twórcy filmu uznanego przez muzułmanów za obraźliwy. Film "Niewinność muzułmanów" wywołał gwałtowne protesty wyznawców islamu na świecie.
Kilka tysięcy osób protestowało w poniedziałek w stolicy Sri Lanki Kolombo przeciwko antyislamskiemu filmowi "Niewinność muzułmanów", wyprodukowanemu w USA. Demonstranci żądali od władz Stanów Zjednoczonych zakazania filmu i ukarania jego twórców.
Na ulicach Moskwy pojawi się pod koniec przyszłego tygodnia mobilny meczet przeznaczony dla wyznawców islamu zamieszkałych lub czasowo przebywających w stolicy Rosji - poinformował w czwartek jeden z twórców tego projektu Ajrat Kasimow.
28 czerwca, rozpocznie się 23. Festiwal Kultury Żydowskiej (FKŻ). "To jest w równym stopniu festiwal żydowski jak i polski" - poinformował twórca i dyrektor przedsięwzięcia Janusz Makuch podczas konferencji prasowej w Cheder Cafe.
W weekend na nasze kinowe ekrany wszedł film, w którym David Sieveking, młody niemiecki twórca odkrywa, że jego idol, reżyser David Lynch, praktykuje medytację Maharishiego i wierzy, że jest ona drogą do spełnienia.
W pół roku po śmierci Hugo Chaveza kult twórcy "wenezuelskiego socjalizmu XXI wieku" przybiera wśród jego zwolenników formę religijną i czyni zeń jedno z bóstw typowego karaibskiego synkretyzmu, tj. syntezy katolicyzmu i wierzeń afrykańskiej religii joruba.
Twórcy co pewien czas wracają do tematyki templariuszy. Spotyka się z nimi Harrison Ford w filmie „Indiana Jones i ostatnia krucjata”, Nicolas Cage szuka ich bogactw w „Skarbie Narodów”, a Tom Hanks trafia na ich ślad w „Kodzie Leonarda da Vinci”.
Wiek XIX był okresem fascynacji Orientem, natomiast wiek XXI jest czasem lęku przed nim. A wszystko zaczęło się od... Napoleona?