Święta, święte miejsca, bogowie, świątynie... - zobacz nasz, ciągle aktualizowany, zbiór haseł i tekstów.
Kopie starożytnych przedmiotów i fragmenty malarstwa ściennego ze świątyni perskiego boga Mitry w Syrii znalazły się na wystawie "Hawarte. Ostatnie arcydzieła mistrzów antyku". Ekspozycja w Muzeum Archeologicznym w Krakowie czynna będzie od czwartku.
Chrześcijaństwo i islam są religiami żywej relacji człowieka z osobowym Bogiem. Obie religie są monoteistyczne i uniwersalne. Teologicznym punktem zapalnym w relacjach chrześcijańsko-muzułmańskich jest sprawa ostateczności objawienia.
„Zwyciężyć nienawiść miłością”. Taki tytuł nosi przesłanie Papieskiej Rady ds. Dialogu Międzyreligijnego z 2006 roku do hinduistów na ich święto Diwali.
Wybitny afrykański teolog John Mbiti twierdził wprost, że „wszyscy Afrykanie wierzą w Boga. Biorą to za pewnik. Przekonanie to stanowi centrum [rodzimej] religii afrykańskiej i dominuje nad wszystkimi innymi jej składnikami.
Przygotowana na 26 stycznia 2012 roku – dzień, kiedy obchodzimy XII Dzień Islamu w Kościele katolickim w Polsce.
Poniżej za KAI publikujemy pełny tekst Słowa przewodniczącego Rady Konferencji Episkopatu Polski ds. Dialogu Religijnego na XIII Dzień Judaizmu, który w tym roku obchodzony będzie pod hasłem „Wyjdź z twojej ziemi rodzinnej do kraju, który ci ukażę” (Rdz 12,1):
W 1984 roku mormon Ron Lafferty otrzymał proroctwo, które wzywało go do zabicia kilku osób. Usłuchał. Na sali sądowej powtarzał: „Jestem niewinny”.
Żydowskie święto Sukkot, obchodzone na pamiątkę wyprowadzenia Żydów z egipskiej niewoli, rozpoczęło się w środę wieczorem. "To jedno z najradośniejszych żydowskich świąt" - powiedział we wtorek Michael Schudrich, naczelny rabin Polski.
Prezentowana książka stanowi opracowanie kilku zagadnień ludzkiego życia. Z perspektywy psychologii religii. Obejmują one sens życia ludzkiego, kształtowanie się obrazu Boga u dzieci, analizę fenomenu religii w ujęciu Junga i Frankla, problematykę wychowania i formacji w poglądach ks. Blachnickiego oraz powiązania osobowości z przeżyciami religijnymi człowieka.