Mity opisujące powstanie świata, poza opowieścią biblijną, zawsze zakładają działanie bóstwa lub bóstw, które porządkują istniejący uprzednio chaos.
O akcji proponującej palenie Koranu było głośno na całym świecie. Powątpiewam czy podobnym echem odbiłaby się propozycja spalenia Biblii.
„Choć zmarł czternaście wieków temu, jego imię wymawia codziennie co piąty człowiek na ziemi. Przez jednych uwielbiany, dla innych jest ucieleśnieniem diabła. Jaki wpływ ma we współczesnym świecie sierota wychowana pośród piasków pustyni?”.
Wielu ludzi przyzwyczaiło się do terytorialnego podziału świata na część europejsko-chrześcijańską i arabsko-muzułmańską. Co więcej, przyjmują tę rzeczywistość jako niezmienną i zawsze istniejącą.
Bycie religijnym oznacza dziś w nieunikniony sposób bycie „między- religijnym". Inne religie - jako stale tło dla refleksji nad własną wiarą - stanowią dziś dla nas większe wyzwanie niż kiedykolwiek.
Studium Biblijne. Od pierwszej niedzieli października rusza nowy cykl ćwiczeń z Pisma Świętego. Roman Brandstaetter, tarnowianin, pisał, że Biblia jest jego ojczyzną. Czy w tym kontekście nie jesteśmy może emigrantami?
Choć tzw. kalifat IS na obszarze części Syrii i Iraku w marcu ub.r. przestał istnieć, to organizacja wciąż działa, głównie w Syrii i Iraku, ale też w innych częściach świata.
Wśród katolików o objawieniach prywatnych mówi się bardzo dużo. Miejsca najbardziej znanych są celem pielgrzymek wiernych z całego świata. Nie oznacza to, że problem objawień prywatnych nie istnieje w innych religiach.
Od najwcześniejszych znanych nam początków cywilizacji w poszczególnych kulturach pojawiały się ryty i wierzenia, wyrażające pozorną absurdalność śmierci (...) Obok tych różnorodnych praktyk rytualnych w każdej ze świętych tradycji temat śmierci przejawiał się poprzez mity i opowiadania religijne, objawiających jej ukryte znaczenie.
Modlitwa niewątpliwie jest czynnością kultyczną, obecną w wielu religiach. Najprościej ujmując, polega ona na wezwaniu, na odniesieniu się do bóstwa.